Το κοινωνικό πλαίσιο της αποστήθισης
[inline:pl.jpg]
Η νέα σχολική χρονιά άρχισε και οικαθηγητές μέσης εκπαίδευσης διατυπώνουν το ίδιο παράπονο.Οι μαθητές,προ
έφηβοι και έφηβοι,γράφουν καλά κείμενα,αλλά δεν κατανοούν την ουσία του κάθε μαθήματος.Η όλη τους προσπά
θεια είναι προιόν αποστήθισης.Οι νεαροί “παπαγαλίζουν” την εξεταστέα ύλη και μετά ξεχνούν το μάθημα.
Το μυστικό είναι απλό:Τα καλόπαιδα,έχοντας την αγροτική ταξική προκατάληψη κατά της γνώσης,πηγαίνουν
όπως-όπως στο σχολείο όχι για να μάθουν γράμματα και να γίνουν ενάρετοι νοικοκυραίοι,μα για να πιάσουν την
βάση,να πάνε στο πανεπιστήμιο και μετά να “τρυπώσουν” σε μιά γωνιά του δημοσίου τομέα.Κάτω από αυτές τις
συνθήκες,οι νέοι βλέπουν το μάθημα ως μπελά,ως αγγαρεία και κυττάν να το αποστηθίσουν γρήγορα και μετά να
βγούν βόλτα με τους φίλους τους.
Το σοβαρό πρόβλημα δεν λύνεται μόνο με την αυστηρότητα των καθηγητών.Είναι ανάγκη η πολιτεία,δια της
intermedia communication,να εξημερώσει τους πολίτες και να τους πείσει οτι η γνώση και μόνο αυτή είναι το
κλειδί για να κάνουν πετυχημένη οικιακή οικονομία.ωφέλιμες εμπορικές συναλλαγές και πολύτιμες φιλίες.
`Ισως τότε οι επόμενες γενιές να σέβονται το σχολείο,να μην το λερώνουν με graffiti,να μην μιλάν για
lifestyle happenings την ώρα του μαθήματος,να μην αντιγράφουν στις εξετάσεις και να μην βλέπουν τον
καθηγητή ως δικτάτορα που θέλει να τους αλλοτριώσει την ψυχή.
Νεκτάριος Κατσιλιώτης
Ιστορικός-Εκδότης