Οι πέντε κορυφαίες αναχαιτίσεις των τουρκικών αεροπλανών
Οι πέντε κορυφαίες αναχαιτίσεις των τουρκικών αεροπλανών
Δημοσθένης Λιακόπουλος
[inline:pa.jpg]
Ο αγώνας της ΠΑ και των πιλότων της πάνω από το Αιγαίο στην αντιμετώπιση των τουρκικών αεροσκαφών που εισβάλλουν σχεδόν καθημερινά στον Εθνικό Εναέριο Χώρο είναι διαρκής και επίπονος. Τίποτα δεν χαρίζεται για κανένα εκεί επάνω στον ουρανό του Αιγαίου, τίποτα δεν είναι δεδομένο. Τίποτα εκτός από ένα: Η αναμφισβήτητη υπεροχή των Ελλήνων πιλότων εναντίον των Τούρκων.
Μια υπεροχή όμως που ήρθε τυχαία ούτε μας την δώρισε κανείς. Ήρθε μέσα από τη σκληρή, καθημερινή εκπαίδευση και από την αγάπη τόσο για αυτό που κάνουν όσο και πάνω από όλα για την Πατρίδα.
Βέβαια για να διατηρηθεί η υπάρχουσα αυτή ανωτερότητα πρέπει η πολιτεία, το κράτος το ΥΠΕΘΑ να αντιληφθούν ότι είναι καιρός η ΠΑ να ενισχυθεί αλλιώς ο αγώνας που δίνουν οι Έλληνες πιλότοι θα γίνει στο μέλλο9ν πιο δύσκολος.
Αυτή τη στιγμή η ΠΑ μπορεί να απολαμβάνει ικανούς αριθμούς μαχητικών αεροσκαφών (βρίσκεται στην κορυφή της καμπύλης), αλλά όσο ο καιρός περνά ο δείκτης αυτός θα αρχίσει να κατηφορίζει. Η παραγγελία για το ΝΜΑ που έπρεπε να είχε δοθεί τουλάχιστον από το 2008 έως το 2010 για να παίρναμε τα πρώτα αεροσκάφη κάπου μέσα στο 2014.
Αντ΄ αυτού καμία τέτοια κίνηση δεν έχει γίνει και εκτός και αν η ΠΑ ξαφνικά αποφασίσει ότι θέλει μεταχειρισμένα αεροσκάφη κανένα νέο μαχητικό δεν πρόκειται να αποκτηθεί για τα επόμενα τουλάχιστον 4 με 5 χρόνια. Αυτό θέτει σοβαρά ζητήματα για τη μελλοντική ισχύ της ΠΑ.
Σε ότι αφορά τις εμπλοκές των μαχητικών της ΠΑ με τα τουρκικά αυτές σταμάτησαν από το δυστύχημα με τον Σμηναγό Κωνσταντίνο Ηλιάκη το 2006 όταν και μετά από παρέμβαση του ΥΠΕΞ δόθηκε η εντολή τα ελληνικά μαχητικά να παραμένουν σε απόσταση 1 με 2 ν.μ. από τα τουρκικά. Δείτε μερικές μόνο από τις νικηφόρες εμπλοκές των μαχητικών της ΠΑ με τουρκικά μαχητικά πριν το 2006.