Η μη ικανοποιητική διδασκαλία της Ιστορίας
Η μη ικανοποιητική διδασκαλία της Ιστορίας
Δημήτριος Τσιάρας
[inline:ir.jpg]
Αρκετοί είναι οι λαοί εκείνοι οι οποίοι δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν αξιόλογους
Πολιτισμούς κι έτσι με το πέρασμα του χρόνου χάθηκε κάθε ίχνος τους από την
Ιστορία.Για εμάς τους `Ελληνες είναι ευτύχημα το γεγονός ότι οι πρόγονοι μας
Δημιούργησαν ένα μεγαλειώδη πολιτισμό,τον μεγαλύτερο παγκοσμίως.Δυστυχώς
Όμως το σημερινό Ελληνικό κράτος έχει την τάση να αποποιείται την ιστορία των
Προγόνων μας.
Πιο συγκεκριμένα,τα τελευταία τριάντα χρόνια οι εκάστοτε κυβερνήσεις και το
Υπουργείο Παιδείας μέσα από μια σειρά ενεργειών κατόρθωσαν να ωθήσουν τους
`Ελληνες στο να μην γνωρίζουν την Ιστορία τους.
Κατ’αρχάς το πρώτο σφάλμα του υπουργείου παιδείας είναι ότι τα τελευταία χρόνια μείωσε τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας στα σχολεία.`Ετσι τόσο στο
Γυμνάσιο όσο και στο λύκειο το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται μόλις 2 ώρες την
Εβδομάδα.
Εκτός του ότι το μάθημα της Ιστορίας δεν διδάσκεται επαρκώς,ένα άλλο μειονέκτιμα του είναι ότι στα βιβλία της Ιστορίας υπάρχουν πολλές ιστορικές ανακρίβειες και σφάλματα διδασκαλίας.Χαρακτηριστικό παράδειγμα για παραπάνω είναι ότι στο
Βιβλίο Ιστορίας της `Α τάξης γενικού λυκείου γίνεται λόγος για τη ζωή και την
Εκστρατεία του Μ.Αλεξάνδρου σε 4 μόλις σελίδες (108-111).Ταυτόχρονα το ίδιο
Βιβλίο Ιστορίας αφιερώνει 44 σελίδες (9-52) για την Ιστορία των λαών της Εγγύς
Ανατολής.Φυσικό επακόλουθο των παραπάνω είναι οι μαθητές να γνωρίζουν
Ελάχιστα για τον `Ελληνα Μ.Αλέξανδρο και παράλληλα να ξέρουν τα πάντα για
Τους Αιγύπτιους,τους Φοίνικες και τους Πέρσες.
Νεκτάριος Κατσιλιώτης
Ιστορικός-Εκδότης