Εσπερία και Καθ’ημάς Ανατολή

Εσπερία και Καθ’ημάς Ανατολή
Φαίδων Μαλιγκούδης

[inline:kan.jpg]
Η εικόνα του «σχισματικού» `Ελληνα που εκπορεύεται από την παπική
Ιστορριογραφία και περνά στην ακαδημαική διδασκαλία του μεσαιωνικού
Πανεπιστημίου της Δύσης,δεν εκριζώνεται ούτε με την μεταρρύθμιση,ούτε
Με την εκκοσμίκευση και τον ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό της
Διανόησης του Διαφωτισμού: Η Ανατολή τοποθετείται στον πολιτικό χάρτη
Που χαράσσει η Δύση σε υποδέεστερη μοίρα.Ιδιαίτερα όχι μόνο ελέγχει την εξουσία
Επί του 85% της έκτασης του πλανήτη μας αλλά και επηρεάζει τη γνώση για τον
Πολιτισμό,τις γλώσσες και τις «νοοτροπίες» των κατοίκων του επιβάλλει αυτάρεσκα
Το σχήμα της «προοδευτικής» και «ορθολογιστικής» Δύσης απέναντι στις «οπισθοδρομικές», «παραδοσιακές» και «μυστικοπαθείς» κοινωνίες της Ανατολής..
Στην πολιτιστική αυτή κλίμακα που καθορίζει η Δύση,οι ορθόδοξες κοινωνίες
Τοποθετούνται στην Ανατολή,σε κάπως υψηλότερη κλίμακα από εκείνες του
Ισλάμ και των υπολοίπων ανατολικών θρησκειών.Από τον κανόνα αυτόν δεν
Μπορεί να εξαίρεθει ούτε η προοδευτική διανόηση του 19ου αιώνα η οποία
Παραμένει δέσμια των βαθειά ριζωμένων στερεότυπων της Δύσης.Στο
Φιλοσοφικό στοχασμό του Hegel,φέρ’ειπείν,ο κόσμος των Σλάβων δεν
Αποτελεί καν ιστορική κατηγορία,ενώ πρόδηλη είναι στο Marx η ελάχιστη
Σημασία που αποδίδει στον πολιτισμό και την ιστορική παρουσία των
Ορθόδοξων Σλάβων.

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *