Αρχαιοφιλία και αρχαιοκαπηλία

Αρχαιοφιλία και αρχαιοκαπηλία
Βασίλης Καρδάσης

[inline:elg.jpg]
Είναι σαφές ότι τα όρια ανάμεσα στην αρχαιοφιλία και την αρχαιοκαπηλία είναι εντελώς δυσδιάκριτα στην εποχή που αναφερόμαστε.Θα ήταν πράγματι άδικο και αφελές να κρίνει κανείς την τάση των περιηγητών να ιδιοποιηθούν ευρήματα και να συγκρατήσουν
Αρχαιολογικές συλλογές,με τους όρους που θέτει η σύγχρονη διαμορφωμένη αντίληψη για την αποκρουστική στον περισσότερο κόσμο και ποινικά κολάσιμη αρχαιοκαπηλία.
Κι αν ο λόρδος `Ελγιν συνιστά στίγμα αποκρουστικής συμπεριφοράς,είναι επειδή κατέφυγε σε καταστροφές για τη βίαιη απόσπαση εκθεμάτων με κορυφαίο παράδειγμα
Τον Παρθενώνα,γεγονός για το οποίο κατηγορήθηκε άλλωστε και από συγχρόνους του
Ταξιδιώτες.Απαραίτητα εφόδια στο ταξίδι,οι γνώσεις της αρχαιοελληνικής γραμματείας.
Τα ομηρικά έπη,τα έργα των γεωγράφων,τα ιστορικά κείμενα και οι πραγματείες των
Φιλοσόφων,συνιστούν το αναγκαίο γνωστικό υλικό που διαθέτει ο ξένος ταξιδιώτης
Στη συστηματική προσπάθεια του να ανακαλύψει και να ταυτίσει τόπους,τοπωνύμια και
Γεγονότα του αρχαίου παρελθόντος.Η εξοικίωση λοιπόν του επισκέπτη με τα ήθη και τις
Νοοτροπίες των αρχαίων κατοίκων της ελληνικής χερσονήσου,με την τέχνη και την
Επιστήμη του αρχαίου κόσμου,με ό,τι τέλος πάντων συνιστούσε το λαμπρό και ένδοξο
Παρελθόν της κλασικής αρχαιότητας είναι δεδομένη.

Νεκτάριος Κατσιλιώτης

Ιστορικός - Εκδότης

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *